gradimozadar.hr   gradimozadar.hr   gradimozadar.hr  gradimozadar.hr 

Kolumne&Razgovori

Pop up - izložbeni štand u modernoj varijanti

Pop-up maloprodajni modeli i kako ih oblikovati za maksimalan prodajni učinak

Pop-up maloprodajni modeli i kako ih oblikovati za maksimalan prodajni učinak


Andy_Mills Pop-up maloprodajni modeli i kako ih oblikovati
Andy Mills
Razgovor

27. 04. 2020. 226
Luis_Vuitton_1 Pop-up maloprodajni modeli i kako ih oblikovati
 FOTO by Luis Vuitton

X-Faktor vodeća je agencija za izložbene štandove iz Melbourna. Specijalizirana za kreiranje brendiranih izložbenih štandova koji inspiriraju i privlače.


Andy Mills, generalni direktor specijalizirane agencije X-Factor za brendiranje putem izložbenih štandova dao je svoj osvrt na planiranje i primjenu pop-up prostora.


Fotogalerija

Prošle 2019. godine podignuta je ljestvica za kreativne pop-up prodavaonice. Luksuzni brandovi prelaze na ovaj svestrani mali format kako bi stvorili upečatljivu prisutnost na lokacijama poput aerodroma, dok F&B brandovi udruženi s odjećom i tehnološkim trgovcima nude novo trodimenzionalno iskustvo kupovine. Drugim sektorima poput pružatelja financijskih usluga ovaj format pomaže kapitalizirati potencijal privremenog formata za ulazak na nova tržišta.

 

Louis Vuitton, Prada, Miu Miu, Gucci, Versace i L'Oréal svi se u 2019. predstavljaju sa pop-up prodajnim mjestima, kreativnim korištenjem boja i formata privlače kupce.

 

Pop-up dućan mnogo je jednostavnija verzija tradicionalnog prodajnog mjesta, njegova privremena uloga ne ostavlja prostor ni za najmanje zanemarivanje detalja.

 

Plan_popup Pop-up maloprodajni modeli i kako ih oblikovati

 

Osim toga Pop-up ima potrebu za mnogo rigoroznijim planiranjem i strategijom kako bi se postigao maksimalan učinak na kupce.

 

Jednaki dizajnerski principi kakvi se primjenjuju na stalnim prodajnim mjestima trebaju se razmatrati i u kreiranju pop-up iskustva: primamljiv prostor ulaza/fasade, tlocrt prostora, mapa prostora, signalizacija, displeji proizvoda, vizualizacije, promocija proizvoda, digitalni alati,  itd. Kako je pop-up maloprodaja mnogo manjih dimenzija od standardnog dućana, optimizacija limitiranog prostora mnogo je važnija.

 

Nekoliko je načina da se kroz planiranje tlocrta maksimizira potencijal pop-up prostora.

 

Razumijevanje različitih tlocrtnih planova

 

Kako biste odabrali tlocrtni plan koji će najbolje funkcionirati za vaš pop-up, najbolje se ravnati prema uobičajenim tlocrtima u maloprodaji, tako što ćete odabrati onaj koji najbolje odgovara vašem poslovanju.

 

Tlocrt riblje kosti je primjerice uglavnom korišten u malim prostorima koji izlažu jako puno stvari. Prolaz je smješten lijevo i desno dok se centar drži otovrenim, te dozvoljava kupcima da odrede okruženje i dobiju sliku kompletne ponude. Ovo je dobar odabir ukoliko je vaš pop-up smješten u sklopu festivala, što je primjerice dobro ako prodajete tehnologiju.

 

Ukoliko vam nije cilj maksimizirati prodaju tlocrt petlje ili slobodnog protoka biti će bolji izbor. Petlja ostavlja prostor korištenju zidova za vješanje plakata dok je centar korišten za izlaganje proizvoda. Ovakav tlocrt obično definira navigaciju kupca, što je suprotno jednostavnoj formi riblje kosti.

 

Slobodan protok, kako mu naziv i govori ostavlja prostor eksperimentiranju sa prostornim planom i navođenjem kupaca prema proizvodima, fasadi, prodajnom punktu itd. Ako razmišljate o eksperimentiranju sa tlocrtom također je bitno uzeti u obzir i ponašanje kupaca, poput smjera kretanja i pogleda.

 

Kreiranjem vizualnih prepreka po putu navoditi ćete kupce prema sekcijama na kojima želite postići najbolji promet, primjerice na nove proizvode ili recimo starije proizvode na koje ponovno želite skrenuti pozornost. Promotivni materijali, digitalna signalizacija, displeji u jarkim bojama... sve će to inspirirtai kupce da zastanu na željenoj točki vašeg pop-upa.

 

Budite kreativni s odvajanjem

 

Kad razmišljaju o pop-up formatu većina ljudi će pomisliti na štand sa limunadom ili kamion sa sladoledom. Pop-up je evoluirao monogo dalje od toga.

 

PBL_5729 Pop-up maloprodajni modeli i kako ih oblikovatiVlasništvo Galerije Lafayette-Haussmann 

Krajem 2019. Galerija Lafayette Haussmann na dva mjeseca je ugostila pop-up proslavu 60 godišnjice Barbie. Barbie kuća iz snova u realnoj veličini bila je instalirana i kompletno dekorirana u paleti boja slatkiša.

 

PBL_5739 Pop-up maloprodajni modeli i kako ih oblikovatiVlasništvo Galerije Lafayette-Haussmann 

 

Barbie je proslavila rođendan izložbom u muzeju umjetnosti, knjigom koju je izdala Assouline i impresivnom kućom dostupnom za najam preko platforme Airbnb – hiper realističnom kućom iz mašte popularne lutke Barbie. Pop-up u Parizu, ekstenzija Airbnb kuće iz snova, brilijantna je inicijativa branda: dohvatiti pažnju kupca u shoping centru, pozivajući ih u kuću stvarne veličine i proizvodeći upečatljivu i jedinstvenu priliku da se jedinstvenim fotografijama posjetitelji pohvale i na društvenim mrežama.

 

Photo_Maison_Barbie Pop-up maloprodajni modeli i kako ih oblikovatiVlasništvo Galerije Lafayette-Haussmann 

 

Barbie je obavila sjajan posao sa segmentacijom izgleda ove instalacije. Struktura je podijeljena u različite prostorije kuće, a svaka je posebno dekorirana i kreira jasnu sliku prostora u kojem se posjetitelj lako snalazi.

 

Fokus na proizvode

 

Dizajn i tlocrt vašeg pop-upa odličan je način za kreativnim predstavljanjem branda, a prodaja nije uvijek na prvom mjestu prioriteta vaše privremene instalacije, ipak proizvod nikako ne smije ostati zaboravljen.

 

Koliko god kreativan i netipičan dizajn može privući interes kupca, proizvodi i usluge koje se nude uvijek moraju piti prikazani u najljepšem svjetlu.

 

Pop-up trgovina ili poslovnica idealno je rješenje kod privremenog zatvaranja trgovačkih centara.

 

Pop-up podružnica X-Factora bila je pilot projekt na ANZ 2019. Pop-up je bio instaliran u trgovačkom centru u trajanju od osam tjedana kako bi zamijenio stalni ogranak, koji je bio zatvoren zbog obnove. Dizajn prototipa još je bio u razvoju, ali kad se pružila ova prilika, prihvatili smo izazov da postavimo jedinicu za testiranje i mjerimo uspjeh kako bismo poboljšali strukturu za buduću upotrebu.

Luis_Vuitton_2 Pop-up maloprodajni modeli i kako ih oblikovatiVlasništvo Louis Vuitton 

 

Luis Vuitton je kreirao fantastičan Pop-up u trgovačkom centru u Dubaiu kada je glavni dućan bio privremeno zatvoren zbog renoviranja u Listopadu 2019. Kako je pop-up trenutno bio i glavni objekt, naglasak je bio na proizvodima. Pop-up je uključivao selekciju cipela, satova, nakita, sunčanih naočala, parfema i ostalog pribora, ponuda je bila slična onoj u glavnoj prostoriji.

 

Luis_Vuitton_3 Pop-up maloprodajni modeli i kako ih oblikovatiVlasništvo Louis Vuitton 

 

Instalacija je također bila opremljena trodimenzionalnim brendiranjem Luis Vuitton, pet metarskim kristalnim logom  koji je visio s krova prodajnog centra.

 

Ovo je vrlo uspješan primjer pop-upa unutar većeg prodajnog centra. Dućan je sličan stalnom dućanu unutar centra u pogledu sadržaja i vizualnog izgleda, istovremeno se diferencira tako što susreće kupce u središtu zone pješačenja i usmjerava njihov interes kroz privlačenje pogleda prema brandu.

 

Koristite pop-up za ulazak na nova tržišta

 

Jedna od najvećih prednosti pop-upa je prezentacija na novom tržištu bez dugoročnih zakupnina i troškova. Izgradnja stalnih dućana je skupa (a dogovori s vlasnicima prostora mogu vas koštati nekoliko sjedih dlaka). Pop-up također nije jeftino rješenje i čekaju vas dogovori s vlasnicima prostora. No činjenica je da je pop-up format odličan način da testirate ulazak na novo tržište.

 

Corona virus stanka je imala i nastavlja imati snažan utjecaj na poslovanje kompanija svih veličina i sektora. Neke je pogodila mnogo snažnije od drugih, a brojne su male kompanije morale zatvoriti svoja vrata.

 

Smatram kako će se mnogi mali poslovi pokretati u 2020-2021 te kreirati nove mogućnosti zaposlenja te se oporaviti od krize uzrokovanje Covidom-19. Pop-up format stoga je idealna prilika za pokretanje poslovanja u 2020. godini.

 

Izvor: Linkedin Andy Mills


Andy Mills, generalni direktor specijalizirane agencije X-Factor za brendiranje putem izložbenih štandova dao je svoj osvrt na planiranje i primjenu pop-up prostora.


Prošle 2019. godine podignuta je ljestvica za kreativne pop-up prodavaonice. Luksuzni brandovi prelaze na ovaj svestrani mali format kako bi stvorili upečatljivu prisutnost na lokacijama poput aerodroma, dok F&B brandovi udruženi s odjećom i tehnološkim trgovcima nude novo trodimenzionalno iskustvo kupovine. Drugim sektorima poput pružatelja financijskih usluga ovaj format pomaže kapitalizirati potencijal privremenog formata za ulazak na nova tržišta.

 

Louis Vuitton, Prada, Miu Miu, Gucci, Versace i L'Oréal svi se u 2019. predstavljaju sa pop-up prodajnim mjestima, kreativnim korištenjem boja i formata privlače kupce.

 

Pop-up dućan mnogo je jednostavnija verzija tradicionalnog prodajnog mjesta, njegova privremena uloga ne ostavlja prostor ni za najmanje zanemarivanje detalja.

 

Plan_popup Pop-up maloprodajni modeli i kako ih oblikovati

 

Osim toga Pop-up ima potrebu za mnogo rigoroznijim planiranjem i strategijom kako bi se postigao maksimalan učinak na kupce.

 

Jednaki dizajnerski principi kakvi se primjenjuju na stalnim prodajnim mjestima trebaju se razmatrati i u kreiranju pop-up iskustva: primamljiv prostor ulaza/fasade, tlocrt prostora, mapa prostora, signalizacija, displeji proizvoda, vizualizacije, promocija proizvoda, digitalni alati,  itd. Kako je pop-up maloprodaja mnogo manjih dimenzija od standardnog dućana, optimizacija limitiranog prostora mnogo je važnija.

 

Nekoliko je načina da se kroz planiranje tlocrta maksimizira potencijal pop-up prostora.

 

Razumijevanje različitih tlocrtnih planova

 

Kako biste odabrali tlocrtni plan koji će najbolje funkcionirati za vaš pop-up, najbolje se ravnati prema uobičajenim tlocrtima u maloprodaji, tako što ćete odabrati onaj koji najbolje odgovara vašem poslovanju.

 

Tlocrt riblje kosti je primjerice uglavnom korišten u malim prostorima koji izlažu jako puno stvari. Prolaz je smješten lijevo i desno dok se centar drži otovrenim, te dozvoljava kupcima da odrede okruženje i dobiju sliku kompletne ponude. Ovo je dobar odabir ukoliko je vaš pop-up smješten u sklopu festivala, što je primjerice dobro ako prodajete tehnologiju.

 

Ukoliko vam nije cilj maksimizirati prodaju tlocrt petlje ili slobodnog protoka biti će bolji izbor. Petlja ostavlja prostor korištenju zidova za vješanje plakata dok je centar korišten za izlaganje proizvoda. Ovakav tlocrt obično definira navigaciju kupca, što je suprotno jednostavnoj formi riblje kosti.

 

Slobodan protok, kako mu naziv i govori ostavlja prostor eksperimentiranju sa prostornim planom i navođenjem kupaca prema proizvodima, fasadi, prodajnom punktu itd. Ako razmišljate o eksperimentiranju sa tlocrtom također je bitno uzeti u obzir i ponašanje kupaca, poput smjera kretanja i pogleda.

 

Kreiranjem vizualnih prepreka po putu navoditi ćete kupce prema sekcijama na kojima želite postići najbolji promet, primjerice na nove proizvode ili recimo starije proizvode na koje ponovno želite skrenuti pozornost. Promotivni materijali, digitalna signalizacija, displeji u jarkim bojama... sve će to inspirirtai kupce da zastanu na željenoj točki vašeg pop-upa.

 

Budite kreativni s odvajanjem

 

Kad razmišljaju o pop-up formatu većina ljudi će pomisliti na štand sa limunadom ili kamion sa sladoledom. Pop-up je evoluirao monogo dalje od toga.

 

PBL_5729 Pop-up maloprodajni modeli i kako ih oblikovatiVlasništvo Galerije Lafayette-Haussmann 

Krajem 2019. Galerija Lafayette Haussmann na dva mjeseca je ugostila pop-up proslavu 60 godišnjice Barbie. Barbie kuća iz snova u realnoj veličini bila je instalirana i kompletno dekorirana u paleti boja slatkiša.

 

PBL_5739 Pop-up maloprodajni modeli i kako ih oblikovatiVlasništvo Galerije Lafayette-Haussmann 

 

Barbie je proslavila rođendan izložbom u muzeju umjetnosti, knjigom koju je izdala Assouline i impresivnom kućom dostupnom za najam preko platforme Airbnb – hiper realističnom kućom iz mašte popularne lutke Barbie. Pop-up u Parizu, ekstenzija Airbnb kuće iz snova, brilijantna je inicijativa branda: dohvatiti pažnju kupca u shoping centru, pozivajući ih u kuću stvarne veličine i proizvodeći upečatljivu i jedinstvenu priliku da se jedinstvenim fotografijama posjetitelji pohvale i na društvenim mrežama.

 

Photo_Maison_Barbie Pop-up maloprodajni modeli i kako ih oblikovatiVlasništvo Galerije Lafayette-Haussmann 

 

Barbie je obavila sjajan posao sa segmentacijom izgleda ove instalacije. Struktura je podijeljena u različite prostorije kuće, a svaka je posebno dekorirana i kreira jasnu sliku prostora u kojem se posjetitelj lako snalazi.

 

Fokus na proizvode

 

Dizajn i tlocrt vašeg pop-upa odličan je način za kreativnim predstavljanjem branda, a prodaja nije uvijek na prvom mjestu prioriteta vaše privremene instalacije, ipak proizvod nikako ne smije ostati zaboravljen.

 

Koliko god kreativan i netipičan dizajn može privući interes kupca, proizvodi i usluge koje se nude uvijek moraju piti prikazani u najljepšem svjetlu.

 

Pop-up trgovina ili poslovnica idealno je rješenje kod privremenog zatvaranja trgovačkih centara.

 

Pop-up podružnica X-Factora bila je pilot projekt na ANZ 2019. Pop-up je bio instaliran u trgovačkom centru u trajanju od osam tjedana kako bi zamijenio stalni ogranak, koji je bio zatvoren zbog obnove. Dizajn prototipa još je bio u razvoju, ali kad se pružila ova prilika, prihvatili smo izazov da postavimo jedinicu za testiranje i mjerimo uspjeh kako bismo poboljšali strukturu za buduću upotrebu.

Luis_Vuitton_2 Pop-up maloprodajni modeli i kako ih oblikovatiVlasništvo Louis Vuitton 

 

Luis Vuitton je kreirao fantastičan Pop-up u trgovačkom centru u Dubaiu kada je glavni dućan bio privremeno zatvoren zbog renoviranja u Listopadu 2019. Kako je pop-up trenutno bio i glavni objekt, naglasak je bio na proizvodima. Pop-up je uključivao selekciju cipela, satova, nakita, sunčanih naočala, parfema i ostalog pribora, ponuda je bila slična onoj u glavnoj prostoriji.

 

Luis_Vuitton_3 Pop-up maloprodajni modeli i kako ih oblikovatiVlasništvo Louis Vuitton 

 

Instalacija je također bila opremljena trodimenzionalnim brendiranjem Luis Vuitton, pet metarskim kristalnim logom  koji je visio s krova prodajnog centra.

 

Ovo je vrlo uspješan primjer pop-upa unutar većeg prodajnog centra. Dućan je sličan stalnom dućanu unutar centra u pogledu sadržaja i vizualnog izgleda, istovremeno se diferencira tako što susreće kupce u središtu zone pješačenja i usmjerava njihov interes kroz privlačenje pogleda prema brandu.

 

Koristite pop-up za ulazak na nova tržišta

 

Jedna od najvećih prednosti pop-upa je prezentacija na novom tržištu bez dugoročnih zakupnina i troškova. Izgradnja stalnih dućana je skupa (a dogovori s vlasnicima prostora mogu vas koštati nekoliko sjedih dlaka). Pop-up također nije jeftino rješenje i čekaju vas dogovori s vlasnicima prostora. No činjenica je da je pop-up format odličan način da testirate ulazak na novo tržište.

 

Corona virus stanka je imala i nastavlja imati snažan utjecaj na poslovanje kompanija svih veličina i sektora. Neke je pogodila mnogo snažnije od drugih, a brojne su male kompanije morale zatvoriti svoja vrata.

 

Smatram kako će se mnogi mali poslovi pokretati u 2020-2021 te kreirati nove mogućnosti zaposlenja te se oporaviti od krize uzrokovanje Covidom-19. Pop-up format stoga je idealna prilika za pokretanje poslovanja u 2020. godini.

 

Izvor: Linkedin Andy Mills


gzd Pop-up maloprodajni modeli i kako ih oblikovati