tr?id=1052675661447439&ev=PageView&noscript=1 Agencije za nekretnine: Koliko smo doista zadovoljni uslugama?

10 godina s Vama!


Iskustvo korisnika

Agencije za nekretnine: Koliko smo doista zadovoljni uslugama?

Autor: Doris Dugić

07. 01. 2022. 710
UNSPLASH-Jonas_Denil Agencije za nekretnine: Koliko smo doista zadovoljni uslugama?
 FOTO by Jonas Denil- Unsplash

Prema statističkim podacima, grad Zadar posljednjih godinu dana doživljava ekspanziju stanogradnje. Ponuda stanova enormno raste, ali i potražnja je poprilična pa tako i poslovi agencija za nekretnine cvatu. Glavno pitanje glasi: “ Koliko agencije mogu klijentima pružiti adekvatne informacije za traženu nekretninu i je li njihovo poslovanje zaista profesionalno i pristupačno?


Na temelju vlastitog iskustva suradnje s nekolicinom agencija za promet nekretninama u Zadru, uspjela sam istražiti kakav je njihov pristup prema potencijalnim klijentima i koliko smo uistinu zadovoljni s glavnim pružateljima informacija o tržištu nekretnina.   

 

Zgrada Agencije za nekretnine: Koliko smo doista zadovoljni uslugama?

 

Kada nas na oglasu zaintrigira neki stan, vidljiv je kontakt broj oglašivača. Većinom se radi o agenciji koja oglašava nekretninu, a u manjem postotku se radi o privatnim vlasnicima koji prodaju nekretnine. 

 

Pozivom na prikazan broj agencije koja je oglašavala prvu nekretninu u Zadru za koju sam se zainteresirala, nitko se nije javio. I to ne jedan put, već više puta u razmaku od nekoliko dana. Također, čest je slučaj bio da, kad sam i uspjela uspostaviti kontakt s agentom, on nije uopće bio upućen u nekretninu koja me zanima niti je znao iznijeti ikakve relevantne informacije o njoj. Njegov odgovor je glasio “ ispričavam se, moram provjeriti o čemu se točno radi pa kada saznam, povratno Vas nazovem”. No, do očekivanog follow up poziva nije došlo.  

 

Stan_2 Agencije za nekretnine: Koliko smo doista zadovoljni uslugama?

 

Sljedeće iskustvo gdje sam se zainteresirala za drugu nekretninu, trajno se urezalo u pamćenje. 

 

Naime, na oglasniku je bio oglašen jedan stan za prodaju, no fotografije su prikazivale tri i više stanova unutar jedne kuće. Misleći kako dobro ne vidim oglas ili kako nisam jasno shvatila radi li se o prodaji jednog stana ili više njih, nazvala sam broj agencije. Na moj jednostavan upit zašto su prikazane fotografije nekolicine stanova, a u oglasu jasno piše da se prodaje samo jedan, arogantnim tonom, agent je kazao:” sve Vam piše u oglasu, ja znam isto koliko i Vi iz priloženog”. Uslijedila je daljnja rasprava o istoj temi, s trunkom nade kako će agent obrazložiti o čemu se tu zapravo radi. Prodaje li se samo jedan stan ili na kraju ipak više njih? Koja je onda u konačnici uopće cijena jednog? S obzirom da nije imao odgovor na ta pitanja, agent je samo počeo ispočetka naglas čitati oglas. Nasmijala sam se i pomalo sarkastično dodala, kako sam sad baš sve shvatila nakon što je pročitao isti oglas, koji sam ja već nebrojeno puta pročitala. 

 

Nakon bezuspješnog razgovora, odustala sam od potrage za tom nekretninom, a agent je ostao bez svoje provizije. Koji stan se u konačnici onda prodavao, ostala je i dalje nerazriješena misterija.  

 

Ureden_balkon Agencije za nekretnine: Koliko smo doista zadovoljni uslugama?

 

Utjehu sam pronalazila u poznatoj uzrečici “ svaka nekretnina ima svog kupca”.  

 

Kako ne bih nabrajala dijaloge i monologe s ostalim agencijama za nekretnine, nabrojati ću RAZLOGE zašto za neke nekretnine nisam uopće mogla dobiti detaljnije informacije ili stupiti u kontakt s agencijom. 

 

- Većinom se radilo o: “pauzi tijekom radnog vremena i ispijanju kave” za koju su potpuno iskreno priznali, a gdje nisu mogli izdvojiti 5 minuta za traženu informaciju pa ni nakon protekle pauze. 

 

- Radi se o čestom slučaju zaborava povratnog kontaktiranja klijenta ili nedovoljno znanja o nekretninama koje oglašuju.  

 

- Između ostalog, jedna agencija za nekretnine obećala je mailom poslati sve dostupne stanove po zadanim kriterijima o kojima smo diskutirali, ali ni to se nije dogodilo. U zaprimljenim porukama ni dan danas nije pristigao očekivani mail.   

 

- Također, oglašena kvadratura stana, NE odgovara stvarnoj kvadraturi što se često utvrdi tek u obilasku nekretnine.  

 

- Nekretnine koje su se u međuvremenu prodale, NISU ažurirane te i dalje ostaju prikazane kao aktivan oglas čak i nakon nekoliko mjeseci od prodaje. 

 

- Nadalje, fotografije oglašenih nekretnina većinom nedostaju. Prikazuju se samo glavne prostorije u stanu, dok primjerice fotografije balkona ili vrta, koji su također navedeni u oglasu, NISU vidljive. Time se nikako ne može steći cjelokupan dojam stana i okoline, stoga je nužno kontaktirati agenta kako bi uopće dogovorili razgledavanje i otkrili gdje je nekretnina smještena te kakav je eksterijer. Tako se bespotrebno troši naše i agentovo dragocjeno vrijeme, a od kupovine nekretnine se na kraju odustane.  

 

Pogled_s_balkona Agencije za nekretnine: Koliko smo doista zadovoljni uslugama?

 

U moru negativnih iskustava, bilo je naravno i onih pozitivnih. Zaista postoje agencije koje svoj posao odrađuju stručno, a komunikacija s klijentima je na svakom nivou profesionalnosti. 

 

Međutim, zbog onih koji to pak ne rade, postavlja se ključno pitanje: Na koji način agencije onda vrše prodaju, osjećaju li imalo grižnju savjest radi loše i neljubazne komunikacije ili saznanja kako zapravo njihovo znanje o nekretnini iza koje stoje- najčešće NE postoji.   

 

Stanogradnja_Zadar Agencije za nekretnine: Koliko smo doista zadovoljni uslugama? 

 

Dobra komunikacija je temelj svakog posla, prodaje i pozitivne recenzije. U predstojećoj godini, za koju se već sad najavljuje značajan porast stanogradnje, možemo se samo nadati kako će i agencije za promet nekretninama osjetiti potrebu za boljim informiranjem o budućim nekretninama koje namjeravaju oglasiti, a time i tendenciju za pristojnom i srdačnom komunikacijom s potencijalnim kupcima.  

 

Zgrada_2 Agencije za nekretnine: Koliko smo doista zadovoljni uslugama?

  

Na moje pitanje zašto je tome tako i što bi se trebalo promijeniti kako bi se situacija na tržištu popravila zatražila sam odgovor od agentice za nekretnine Andrijane Jurin: 

 

Kao i u svakom poslu, tako i u ovom postoje oni agenti koji kupcu ne pristupaju dovoljno profesionalno te sam se i sama znala susresti s agentima koji ne odgovaraju na pozive ili ne šalju pravovremeno informacije koje su obećali poslati, a to nikako nije dobro jer kvari ukupnu sliku o poslovanju agencija na tržištu. 

 

Smatram kako bi se kupovine realizirale mnogo brže kada bi kupac ujedno bio nalogodavac, tj. dao nalog agentu za traženjem željenje nekretnine i prema unaprijed dogovorenoj proviziji. Tako bi agenti bili dodatno motivirani za potražnjom onih nekretnina koje nisu u njihovoj redovnoj ponudi. Istovremeno to ne vrijedi za nekretnine koje agent već ima u svojoj ponudi, jer je zapravo zakonski neutemeljeno tražiti proviziju na temelju poziva koji je kupac uputio prodavatelju za već oglašenu nekretninu.

 

Danas velik broj agencija ima sklopljen ugovor o agencijskoj proviziji s prodavačem nekretnine. Međutim, dio prodavatelja ima tendenciju prodati nekretninu bez agencijske provizije, pa ju prodaju uz posredovanje 10 različitih agencija, nadajući se kako će kupac vidjevši oglas zakucati na njihova vrata bez pratnje agenta.

 

Kao rezultat događa se to da agencije u svom portfelju imaju vrlo mnogo nekretnina te posljedično nisu upoznati sa svim detaljima u trenutku kad ih kupac nazove. Najčešće su jedna od više agencija koje posreduju za istu nekretninu, a kako bi izbjegli da kupac na temelju slika sam pronađe nekretninu tako se ne objavljuju fotografije same zgrade, balkona ili vrta te zatim kupac u fazi pretraživanja jednostavno ne prepoznaje puni potencijal nekretnine.  

 

Nekretnina Agencije za nekretnine: Koliko smo doista zadovoljni uslugama?

 

Vjerujem kako bi se puno toga uredilo kada bi: 

 

  • Agencije sklapale s kupcima ugovor o nalogu za traženje onih nekretnina koje nisu direktno u njihovoj ponudi, jer svojim iskustvom mnogo brže prepoznaju potencijal oglašenih nekretnina od krajnjeg kupca koji je tek krenuo u taj proces.

  • Dogovarale ekskluzivnu prodaju nekretnina jer bi tada mogli vrlo detaljno prezentirati sve značajke nekretnine i dodatno promovirati samu nekretninu znajući kako će za realizaciju prodaje zaraditi zasluženu proviziju.

  • Agencije koje profesionalno vrše uslugu trebale bi nekako biti označene ili izdvojene kako bi kupac unaprijed znao s kim želi surađivati. 

  • Kvalitetniji rad agenta može se postići uzimanjem manjeg broja poslova uz odabir manjeg broja kupaca i veću posvećenost svakom pojedinačnom kupcu i prodavatelju, no agencije uzimaju preobilan posao pa tako nerijetko izostaje kvalitetna usluga i kvalitetno zastupanje".

 


gzd Agencije za nekretnine: Koliko smo doista zadovoljni uslugama?