gradimozadar.hr   gradimozadar.hr   gradimozadar.hr  gradimozadar.hr 
JESU LI PREVLADANI NESPORAZUMI OKO DPU MARASKA PARK ?

Premda predstavnici Grada Zadra i projektanti misle da su korektno uvažene primjedbe stanara zone Maraska park-a oko namjene hotelske plaže ili nedostatka parkirališnih mjesta, predstavnici stanara još negoduju radi smanjenja stečenih prava i kršenja svojedobno potpisanog sporazuma „dobre volje“
Javno izlaganje vezano uz najnovije treće izmjene i dopune Detaljnog plana uređenja (DPU) zone Maraska park, održano u ponedjeljak, po brojnosti zainteresiranih pa i dužini nazočnih nije izazvalo burnije rasprave, unatoč određenih očekivanja. Naime, samo izlaganje u kojemu su uvodnu riječ imali Matko Segarić, zamjenik pročelnika za graditeljstvo Grada Zadra, Zoran Šuša, koordinator ispred autora predloženih izmjena tvrtke D&Z i Šime Ljubičić, arhitekt već je u dobrom dijelu odgovorilo na brojna pitanja koja su na ranijim sjednicama zadarskog Gradskog vijeća postavljali oporbeni vijećnici. Najkraći sažetak izmjena koje su uslijedile i radi rješavanja spornih pitanja s kojima su u ranijim prijedlozima neslaganja izrazili i predstavnici stanara na području Maraska park, jest da više neće zapravo biti prostora za hotelsko kupalište, već će to praktički zamijeniti hotelski bazen, dok će sadašnje kupalište Jadran ostati i dalje javno kupalište za sve građane.

DSC06974_Custom JESU LI PREVLADANI NESPORAZUMI OKO DPU MARASKA PARK ?

Parkirališni prostor, nužan sadašnjim stanarima ostat će, a riješila bi se situacija i na tzv. trokutu, dijelu koji će stanari koristiti i za potrebe parkinga, uz servisne potrebe. Prema riječima Matka Segarića, nastojalo se stanarima i građanima Zadra izaći maksimalno u susret, obzirom na ranije primjedbe, uvažavajući i dosadašnje potrebe budućeg investitora (gotovo sigurno Dogus grupe) da izgradi i dobije veće hotelske kapacitete na ovom vrlo atraktivnom području. Odgovarajući na većinom novinarska pitanja, predstavnici grada i arhitekti insistirali su da se najnovijim izmjenama zadržava postojeći režim koji i nije bio sporan u ranijim raspravama, a ujedno stanari mogu raspolagati i površinom parkinga, te mjesta sadašnje kotlovnice gdje – čemu su skloni i stanari– se predviđa izgradnja jednog kraka plinovoda.

Odustalo se i od hidrozrakoplova
Na pitanje gradskog vijećnika SDP-a Antuna Novoselića o svojedobnom planiranju pristaništa za hidro zrakoplove, odgovoreno je kako je investitor ipak odustao od toga, obzirom da su naknadne studije i stručne analize pokazale da to ne bi bilo kvalitetno rješenje. Isto tako, odustalo se i od prvobitno zamišljene više etažne zgrade na prostoru tzv. Palače, te se definirao dvoetažni objekt poslovno-trgovinskog centra uz pripadajući trg. Na dijelu sadašnje Đige, odnosno lukobrana, uredila bi se šetnica (lungo mare) što bi, sve zajedno, tvrde predstavnici Grada i projektanti izmjena DPU Maraska park, donijelo obostrana i zadovoljavajuća rješenja.

DSC06968_Custom JESU LI PREVLADANI NESPORAZUMI OKO DPU MARASKA PARK ?

Mogući opći dojam da je osnovna orijentacija izmjena bila kompromisno i zadovoljavajuće rješenje, bez nekadašnjih spornih detalja, donekle su zasjenile konstatacije Šime Medića i Želimira Ćoze, predstavnika stanara koji su u raspravi istakli da ipak nisu poštovani dogovori i svojedobno potpisana tzv. Promemorija o razumijevanju i sporazumnoj odluci između predstavnika stanara, Upravnog odjela za prostorno uređenje i graditeljstvo Grada Zadra te Dogus Croatia d.o.o. Na kraju javnog izlaganja istaknuto je da, ako i postoje još neki prijepori, oni se mogu kao primjedbe uputiti još do kraja trajanja javnog uvida a to je petak, 24. veljače.


Stanari ne žele smanjenje stečenih prava
U kasnijem razgovoru za portal gradimozadar.hr Šime Medić i Želimir Ćoza htjeli su pojasniti nastale nedoumice i ocjene da nije do kraja poštovana spomenuta Promemorija potpisana još 3. kolovoza prošle godine i u kojoj, među ostalim, stoji kako je „prilikom donošenja izmjena i dopuna prostornog plana DPU Maraska uočena potreba za rješavanjem problematike stečenih prava u odnosu na parkiranje vozila suvlasnika zgrade“ te je usaglašeno kako će se u prvim sljedećim izmjenama i dopunama navedenog DPU-a to izvesti „na način kompenzacije izgubljenih parkirnih mjesta izgradnjom prometnice na parcelama koje omogućavaju jednakovrijedno rješavanje prostora za parkiranje.“

-Nismo zadovoljni objašnjenjima i mislimo da se nismo tako dogovorili u svojedobno potpisanom sporazumu. Tada smo naglasili da ne možemo pristati na kršenje stečenih prava stanara, odnosno suvlasnika zgrade, te smatramo da se ovim najnovijim izmjenama smanjuju ta naša stečena prava. Posebno i stoga jer smo i u tadašnjem sporazumu istakli rješenje problema sa spremnikom goriva od 50-tak tona koji postoji na sadašnjem prostoru, tim više jer tamo namjeravao smjestiti plinske bojlere potrebne i za dovođenje plinovoda. Bit ćemo uporni u traženju svojih prava, ići ćemo i do vrhovnih sudskih instanci, pa i do Strasbourga ako treba! – rekli su nam Medić i Ćoza koji ističu da je riječ o pravima oko 300 stanara iz 72 stambena i deset poslovnih prostora.

Po svemu sudeći, konačno rješenje i nalaženje optimalnog i svima prihvatljivog rješenja još će malo pričekati, pretpostavimo li i da će stanari ulice Miroslava Krleže uputiti dodatne primjedbe do kraja tjedna kada službeno završava i javni uvid, odnosno rok do zaprimanja primjedbi.
Publisher:
gradimozadar.hr