Pozdrav suncu pretvoren u grafikon koji označuje postotak korištenja solarne energije u Hrvatskoj
Greenpeacovi aktivisti u Zadru su nakratko pretvorili instalaciju „Pozdrav suncu" u grafikon koji prikazuje da Hrvatska koristi daleko manje od 1% svog solarnog potencijala. U sklopu kampanje za promociju korištenja solarne energije u turizmu, organizacija još jednom poziva vodeće turističke tvrtke, Valamar, Maistru i Plavu lagunu, da povedu tranziciju Hrvatske prema obnovljivim izvorima energije.
Najvećoj turističkoj kompaniji na Jadranu, turisti su uputili dvometarsku razglednicu s pozivom na okretanje energiji sunca, a potpisali su i peticiju da se svim građanima osigura pravo da proizvode vlastitu energiju. Tom su prigodom volonteri pomoću solarnog panela napajali mobitele, puštali glazbu, nudili besplatan internet te korisne i zanimljive informacije o solarnoj energiji. Prolaznici su imali priliku sudjelovati u radionicama izrade solarnih lampi.
Prošli mjesec su učenici osnovnih škola diljem Hrvatske putem Greenpeaceove računalne igre „Krovove na sunce” označili više od 250.000 krovova čime su virtualno „proizveli” gotovo 8 GWh električne energije i dokazali da Hrvatska koristi daleko manje od 1% svog solarnog potencijala. Hrvatska je s 52 MW instalirane solarne energije na dnu europske ljestvice.
„Ovo više nije pitanje financijske isplativosti već političke volje. Dapače, Grčka, koja gospodarski ne stoji puno bolje ima već 2.6 GW instaliranih solara, odnosno 50 puta više od Hrvatske. Cijena tehnologije rapidno pada, tako da je obnovljiva energija danas jeftinija od ugljena i nafte, a pritom čuva okoliš i otvara radna mjesta.“ - naglasila je voditeljica kampanje Marija Tomac.
Greenpeace smatra da glavnu ulogu u ispravljanju ove nelogičnosti treba odigrati turistički sektor. Budući da turistički sektor izravno profitira od rajskih ljepota Jadrana, treba i preuzeti odgovornost za zaštitu prirode koristeći obnovljive izvore energije. Osim što su idealno pozicionirani i koriste najviše energije ljeti kad je vrhunac proizvodnje, turistički objekti i tvrtke iz godine u godinu obaraju rekorde u dolascima i prihodima.
„Najveće hotelske kuće kao što su Valamar, Maistra i Plava laguna zajedno posjeduju oko 50% kategoriziranog smještaja. Samo Valamar u iduće tri godine najavljuje ulaganja od 2,2 milijarde kuna. Mi u Greenpeaceu smo studijom dokazali da se investicija u solarnu energiju posebno isplati u turizmu, tako da nije jasno zašto, za razliku od Grčke ili Italije, na našem Jadranu još uvijek nema panela na hotelima. Inerciju možemo jedino objasniti nedostatkom informacija i razumijevanja” - naglašava Marija Tomac, dodavši da iz tog razloga Greenpeace u Zadru organizira besplatnu edukativnu radionicu za turistički sektor o mogućnostima ulaganja u fotonaponske sustave. Procjene isplativosti i informacije o financiranju iz EU fondova ili korištenjem inovativnih poslovnih modela ponudit će Ignacio Navarro iz Grčke, te Boris Pavlin i Ivan Zoković iz Zelene energetske zadruge (ZEZ).
Najvećoj turističkoj kompaniji na Jadranu, turisti su uputili dvometarsku razglednicu s pozivom na okretanje energiji sunca, a potpisali su i peticiju da se svim građanima osigura pravo da proizvode vlastitu energiju. Tom su prigodom volonteri pomoću solarnog panela napajali mobitele, puštali glazbu, nudili besplatan internet te korisne i zanimljive informacije o solarnoj energiji. Prolaznici su imali priliku sudjelovati u radionicama izrade solarnih lampi.
Prošli mjesec su učenici osnovnih škola diljem Hrvatske putem Greenpeaceove računalne igre „Krovove na sunce” označili više od 250.000 krovova čime su virtualno „proizveli” gotovo 8 GWh električne energije i dokazali da Hrvatska koristi daleko manje od 1% svog solarnog potencijala. Hrvatska je s 52 MW instalirane solarne energije na dnu europske ljestvice.
„Ovo više nije pitanje financijske isplativosti već političke volje. Dapače, Grčka, koja gospodarski ne stoji puno bolje ima već 2.6 GW instaliranih solara, odnosno 50 puta više od Hrvatske. Cijena tehnologije rapidno pada, tako da je obnovljiva energija danas jeftinija od ugljena i nafte, a pritom čuva okoliš i otvara radna mjesta.“ - naglasila je voditeljica kampanje Marija Tomac.
Greenpeace smatra da glavnu ulogu u ispravljanju ove nelogičnosti treba odigrati turistički sektor. Budući da turistički sektor izravno profitira od rajskih ljepota Jadrana, treba i preuzeti odgovornost za zaštitu prirode koristeći obnovljive izvore energije. Osim što su idealno pozicionirani i koriste najviše energije ljeti kad je vrhunac proizvodnje, turistički objekti i tvrtke iz godine u godinu obaraju rekorde u dolascima i prihodima.
„Najveće hotelske kuće kao što su Valamar, Maistra i Plava laguna zajedno posjeduju oko 50% kategoriziranog smještaja. Samo Valamar u iduće tri godine najavljuje ulaganja od 2,2 milijarde kuna. Mi u Greenpeaceu smo studijom dokazali da se investicija u solarnu energiju posebno isplati u turizmu, tako da nije jasno zašto, za razliku od Grčke ili Italije, na našem Jadranu još uvijek nema panela na hotelima. Inerciju možemo jedino objasniti nedostatkom informacija i razumijevanja” - naglašava Marija Tomac, dodavši da iz tog razloga Greenpeace u Zadru organizira besplatnu edukativnu radionicu za turistički sektor o mogućnostima ulaganja u fotonaponske sustave. Procjene isplativosti i informacije o financiranju iz EU fondova ili korištenjem inovativnih poslovnih modela ponudit će Ignacio Navarro iz Grčke, te Boris Pavlin i Ivan Zoković iz Zelene energetske zadruge (ZEZ).