Uređenje gradskog prostora između Židovskog muzeja, nove zgrade TAZ-a i bivše dvorane na mjestu veleprodajnih tržnica u Kreuzbergu nije bilo dodijeljeno najpovoljnijem ponuđaču, već onom koji je podnio najbolji koncept za razvoj. Sama procedura razlikuje "Integrativni projekt izgradnje na bivšem veleprodajnom tržištu cvijeća" (IBeB) od većine drugih stambenih zgrada u Njemačkoj. Jedinstvena je i činjenica da razvoj projekta nije bila odgovornost grupe investitora, već najprije spajanja Selbstbaugenossenschaft (građevinske zadruge) Berlin s radnom skupinom arhitekata ifau | Heide & von Beckerath. Trodimenzionalni keramički elementi serije Craft specijalno izrađeni za ETICS fasadu daju zgradi nepogrešivo plastični izgled koji suptilno naglašava sve te posebnosti bez guranja u prvi plan.
Društveno prihvatljiv pristup planiranju
Glavni cilj natječaja bio je postići visok stupanj raznolikosti i dobar mix stambene i uporabne strukture. U skladu s tim, nova zgrada ne sastoji se samo od stambene zadruge, studija i javnog prostora, već posjeduje studio i apartmane u privatnom vlasništvu, komercijalni prostor, kao i sobe koje nudi protestantska udruga gluhih u Berlinu. Osim toga, unutar projekta postoji unutarnje unakrsno subvencioniranje, koje - uz višu cijenu po kvadratnom metru za vlasnike - osigurava da su najamnine za članove zadruge relativno niske i iznose 9,50 eura / m². Ne manje važno zahvaljujući ovom modelu orijentiranom prema budućnosti, bilo je moguće izgraditi kuću koja, uz maksimalno postignut tlocrt razvojnog plana, formira grad unutar grada.
Prirodno elegantni materijali
Pogled na apartmane, studije i pristupne rute pokazuje da cjelokupnim prostorom dominiraju sirovi beton, te metalne i drvene površine.
Ovi materijali stvaraju izravan, autentičan prostorni dojam, a u pozadini toga mogu se još bolje razviti brojne životne i radne ideje korisnika. Za ovojnicu zgrade, arhitekti su tražili građevinski materijal koji bi bio ne samo robustan, tehnički i prirodno elegantan, već bi također odgovarao posebnom položaju zgrade.
Fasada od keramičkih piksela
Keramički elementi od 157 x 158 mm koji se koriste za oblaganje mineralne ETICS fasade u mnogočemu odgovaraju projektnim idejama arhitekata. "Željeli smo stvoriti fasadu od materijala koji ne bi bio ni svjetao ni taman i koji bi također pridonio urbanoj kvaliteti", kaže Carolin Gyra, arhitektica projekta u arhitektonskom uredu Heide & von Beckerath.
Srednje sivi glazirani keramički elementi serijeCraft, razvijeni od strane arhitekata i tvrtke Agrob Buchtal specijalno za ovaj projekt, postižu oboje - fasadu koja se sastoji od tisuća piksela, koji se ovisno o točki gledišta, ponekad prikazuju svijetli, a ponekad tamni. Svjetlucavi učinak identičnih piksela dijelom je posljedica blagog prelijevanja boja keramičkih elemenata pečenih na tradicionalan način u tunelskoj peći. Iznad svega, međutim, on se temelji na njegovom nepravilnom trokutastom presjeku (koji proizvodi dvije različito nagnute plohe), kao i na njegovoj montaži, koja se u parovima uvijek okreće naizmjenično za 180 °, pružajući širok raspon refleksija i refleksija svjetla. Na neki način, fasada simbolizira raznolikost i složenost projekta, čak i kada se gleda s velike udaljenosti.
Keramički elementi na sustavu kompozitne toplinske izolacije (ETICS)
Ugradnja fasadne keramike izvedena je s mortom za polaganje "metodom podmazivanja", tj. nanošenjem i na ojačani ugradbeni sloj ETICS-a i na poleđini keramike. Spojni dio potreban za ETICS fasade, kako bi se osigurala dovoljna difuzija pare, postignut je bez ikakvih problema zahvaljujući malim elementima. Brojna istraživanja modela od strane arhitekata formirala su polazišnu točku u konačnom izboru uporabe i rasporeda keramičkih elemenata. Debljinu materijala proizvođač je uravnotežio na takav način da je zajamčena stabilnost, a istovremeno se izbjegava nedopušteno visoka površinska opterećenja. To znači da je riječ o dizajnu i tehničkom proizvodu po mjeri koji, međutim, nije išao izvan granica budgeta.
U odnosu na osnovni materijal, glazuru i boju, keramički elementi koji se koriste za fasadu IBeB-a odgovaraju dvodimenzionalnim ravnim pločicama serije Craft. Sama relativno mala promjena u ortogonalnom standardnom poprečnom presjeku rezultirala je karakterističnim trodimenzionalnim proizvodom koji sada značajno doprinosi nepogrešivom jedinstvenom izgledu projekta. Ova jedinstvenost je između ostalog nagrađena i nagradom BDA Berlin 2018. IBeB je također bio finalist nagrade Njemačkog muzeja arhitekture 2019. te je ušao u uži izbor za nagradu Mies van der Rohe 2019. godine.
Život i rad u zajednici
Slojevitost različitih namjena jasno je vidljiva izvana kroz ostakljenje dvaju donjih katova. Ovdje, osim trgovine biciklima i restorana, postoje i studiji za umjetnike i druge kreativce u kulturnom sektoru. Iznad je smješteno 66 stanova, nekoliko dvoetažnih, veličine između 24 i 132 m². Potonje se može lako povezati ili podijeliti i tako lako prilagoditi promjenjivim zahtjevima korisnika. Dostupnost im je omogućena pristupnim stazama uređenim centralno na 2. i 5. katu. Povezani su s pet zelenih atrija, koji osiguravaju dnevnu svjetlost za stanove do 23 m dubine i istovremeno nude suptilno dizajnirane sobe za zajedničke aktivnosti.
Izvor: