tr?id=1052675661447439&ev=PageView&noscript=1 Boutique hostel Forum najbolji u Hrvatskoj!

11 godina s Vama!

Boutique hostel Forum najbolji u Hrvatskoj!

Foto: hrturizam.hr
Boutique hostel Forum drugu godinu za redom proglašen najboljim u Hrvatskoj
U ovih pet godina blago je reći kako je hostel Forum osvježio našu ponudu, jer je kroz sve ovo vrijeme nas i naše goste oduševljavao kreativnim promocijama, događanjima, pristupom, angažmanom za brendiranju destinacije, a isto tako postavili su visoke kriterije cijeloj brašni te tako gurali hostelsku industriju prema naprijed. Kako je to tako, potvrda je kako je hostel Forum dvije godine za redom bio proglašen najboljim hostelom u Hrvatskoj, kao i ono najvažnije recenzije i ocijene gostiju.

Priča oko hostela je individualna, personalizirana i po meni osobno najveća vrijednost hostela je što, osim drugačije filozofije smještajnih kapaciteta, prodaju autentične priče i doživljaje svojim gostima. I zato je glavna osoba u hostelu upravo domaćin tj. „recepcioner“ koji/ja je u direktnom kontaktu s svojim gostima i koji ih savjetuje što i gdje mogu doživjeti u destinaciji.

U 1.825 dana kroz hostel Forum prošlo je preko 50.000 tisuća gostiju, a ovaj relevantan uzorak kroz interno istraživanje potvrđuje upravo ono što govorim cijelo vrijeme – kako gosti žele emocije, doživljaje i priče. „Kada bismo morali želje i preferencije naših gostiju staviti pod isti nazivnik, to bi nedvojbeno bilo upoznavanje i doživljaj lokalnog, autohtonog.“ ističe Martina Knežević, voditeljica marketinga Turisthotela d.o.o. te dodaje kako vrlo često posreduju u prodaji raznih izleta i drugih doživljaja. „Korejci na jednu stranu slijepo i pomalo „štreberski“ prate upute tiskanih vodiča pri konzumaciji lokalnih sadržaja dok primjerice Englezi redovito slijede savjete i iskustva naših recepcionera, redom lokalaca. Preferencije gostiju tako ovise prije svega o njihovom profilu, a onda i o planiranom vremenu boravka u destinaciji. Vrlo često posredujemo u prodaji izleta u NP Plitvice, ove godine nešto više i prema NP Krki. Interes za NP Kornatima ove godine je opao. S obzirom na kraći prosječni boravak svakog gosta kako u strogom centru grada tako i u našem hostelu, obično se radi o jednom poludnevnom izletu, kratkom razgledu grada (samostalno), nezaobilaznom zalasku sunca i Morskim orguljama te večernjem izlasku u grad (Korejci na večeru u restoran prema uputama vodiča, Englezi na pivu prema uputama lokalca). „ istaknula je Knežević.

blur Boutique hostel Forum najbolji u Hrvatskoj!

U ovom kontekstu svakako treba pohvaliti i istaknuti dodatne napore Hostela koji ulažu na promociju turističke destinacije. Od promoviranja raznih manifestacija kroz društvene mreže, tako i kroz izdavanje digitalne e-book publikacije u kojoj promoviraju doživljaje cijele regije, kako kroz dodatne aktivnosti tako i kroz gastronomiju. Ako se pitate zašto to rade na svoj trošak, odgovor je jako jednostavan: Jako dobro su svjesni činjenice kako motiv dolaska nije smještaj, nego kvalitetan, raznolik i autentičan sadržaj turističke destinacije. Ako je gost zadovoljan destinacijom, vratiti će se opet, a vratiti će se opet kod njih.

Upravo ti zadovoljni gosti su u pet godina kroz hostel Forum ostvarili ukupno 50.600 dolazaka te 86.469 noćenja, a vrlo jednostavnom računicom, dođemo i do prosječnog dana boravka gostiju, a on iznosi 1,7 dan. Brojka koja je svakako mala i zabrinjavajuća, doduše odnosi se zadarski poluotok, dok je u Zadru općenito prosjek oko 3,5 dana, no kada tome dodamo i činjenicu kako je Poluotok ostao prazan bez ljudi/lokalnog stanovništva jer su iznajmili svoje stanove,  dolazimo do velikog problema jer van glavne sezone je Poluotok mrtav. A ako želimo produžiti sezonu imamo veliki problem. Pitanje je koje je rješenje?

Čini se da nam se događa nekakav nekontrolirani i stihijski “razvoj” ističe Nives Kalac, direktorica hostela Forum te dodaje kako je pitanje traži li se rješenje uopće rješenje. „ Broj smještajnih jedinica u potpunosti je obrnuto proporcionalan broju domicilnog stanovništva. Sada to nije više sezonsko iseljavanje radi iznajmljivanja vlastitih stanova već trajno i to više nisu “stanovi” već “apartmani”. Zato imamo prazan grad od trenutka prestanka sezone letova, tj. od kraja listopada do početka travnja. No to nije sve, jer potražnja jednostavno nije tolika da bi mogla “progutati” trenutni broj kreveta u Zadru osim same špice sezone. Stoga se može dovesti u pitanje i sama isplativost tih investicija prvenstveno privatnih osoba koje su ušle u sektor turizma. „ govori Kalac.

NIJE DOVOLJNO IMATI IZRAĐENU I PLAĆENU STRATEGIJU NA PAPIRU, PA SVI JE IMAJU! ALI SAMO ONI FOKUSIRANI I HRABRI JE I PROVODE – NIVES KALAC, DIREKTORICA HOSTELA FORUM

Svakako kako je motiv dolaska naša autentična priča koju moramo lijepo upakirati kroz razne turističke priče o našem načinu i kulturi življenja, običajima, gastronomiji itd…Ova problematika se, nažalost, ne odnosi samo na ponudu smještaja, već i broj štekata i restoranskih stolica u gradu. Kako ističe Kalac do prije nekoliko godina žudili smo za dobrim restoranima koje bismo preporučili, jer gosti nisu imali baš puno izbora kako u centru, pa tako ni u širem predjelu grada. „Sada svi “preskačemo” stolice, reklamne panoe, guramo se između stolova, štandova sa suvenirima i bižuterijom, zapinjemo za redove pred škrinjama za sladoled ili pekarske proizvode. Jednostavno, nekako je svega previše, a samih Zadrana sa nekim svojim izvornim “đir-om” sve manje.  Smatram da lokalna samouprava tj. Grad Zadar sa svim pripadajućim službama moraju donijeti neke okvire kako bismo sačuvali Zadar prvenstveno nama samima, pa ga onda i ponosno prezentirali našim gostima. Mora doći kraj neplanskim izdavanjima dozvola za sve i svašta. Neke europske hit destinacije upravo su na tom tragu jer rapidno gube svoj identitet zbog kojeg su u konačnici i postale tako poželjne. Dovoljno je spomenuti Barcelonu. Nije dovoljno imati izrađenu i plaćenu strategiju na papiru, pa svi je imaju! Ali samo oni fokusirani i hrabri je i provode.“ istaknula je Kalac. Strateški i održivi razvoj turističke destinacije je jedino rješenje za kvalitetan i dugoročna rast, no kao da riječ strateški razvoj nije dugo bila u našim knjigama na fakultetima te nažalost ne možemo se povaliti istim, osim djelomično u Istri.

forum16 Boutique hostel Forum najbolji u Hrvatskoj!

Turizam je oduvijek bio i biti će jedna od prvih grana koja je na „udaru“ novih trendova i tehnologija, te samim time promijene su brže i veće nego ikad prije, tržište se brzo mijenja kao i želje i potrebe gostiju. Zanimalo me je kakva je trenutna situacija te koliko su se svari promijenile u Zadru od početka uspješne priče hostela Forum do danas. „Podložni smo brzim promjenama trendova, stilova i kvalitete života koji se onda reflektiraju i na način i preferencije kod putnika/turista. Između ostalog pojava i izvanredna popularizacija niskotarfnih avioprijevoznika učinile su da su i “klasične” avio linije postale pristupačnije ogromnom broju putnika. To je, naravno, omogućilo nevjerojatnu dostupnost i povezanost emitivnih tržišta i samih destinacija. Postaje uobičajeno putovati više puta godišnje na kraće vrijeme i uz posjet što većem broju odredišta. Tome su se prilagodile prvenstveno OTA-e, online kanali za bukiranje smještaja. To je sve dovelo do velikog povećanje individualnih gostiju koji pak sami slažu itinerar prema svojim preferencijama i željama. Imamo sreću da se Zadar našao na toj karti i da barem 7 mjeseci ima poveznicu sa “svijetom”. Smatram da je najvažnije znati profil gosta kojem se u svojim marketinškim kampanjama obraćate i za koga nudite ono što nudite. Ako to nije u diskrepanciji sa onim što nudi i destinacija u kojoj se nalazite onda uspjeh ne može izostati. „ rekla je Kalac.

Jedna od velikih promjena su svakako u profilu gostiju koji posjećuju Zadar, danas Korejanci uvjerljivo drže prvo mjesto na ljestvici dolazaka, barem iz perspektive hostela. A to će se svakako znatnije povećati pošto je Zadar ove godine uvršten na popis svjetske kulturne baštine UNESCO-a. „ Unatrag 3 godine, Korejci po dolascima i noćenjima uvjerljivo drže prvo mjesto u hostelu Forum. Profil takvog gosta je najčešće ženska osoba u ranim dvadesetima koja putuje sama, upravo je došla autobusom iz Zagreba (prethodno je bila u Ljubljani) i ima putnu torbu tri puta težu od svog tijela. U ruci ima vodič koji ju između ostalog usmjerava ka Plitvicama, Morskim orguljama te Karlovačkoj ili Ožujskoj radler pivi (ovisi o vodiču) što ujedno nerijetko čini jedino alkoholno piće koje će konzumirati u destinaciji. Itinerar je pomno isplaniran te ne dozvoljava odstupanje, posebno kada je riječ o terminu prijevoza prema drugoj destinaciji (najčešće Split). Korejac inače, našem trudu usprkos, u „nužni dijalog“ prilikom check in-a ulazi često sa samo tri riječi; reservation, breakfast i wifi password.“ ističe Knežević, te dodaje kako su ipak naučili nekoliko kratkih Korejskih fraza i pozdrava jer ih zabavlja taj iznenađeni izraz lica kad im se obratimo na njihovom jeziku, te im je stalo do gostiju.

Članak u cijelosti pročitajte ovdje hrturizam.hr
Publisher:
gradimozadar.hr