tr?id=1052675661447439&ev=PageView&noscript=1 Taktilnost, nesavršenost i nježni tonovi boja- trendovi interijera 2019. godine
Taktilnost, nesavršenost i nježni tonovi boja- trendovi interijera 2019. godine

Foto: Dezeen
Dizajn interijera u 2019. godini koncentrira se na blagostanje i komfort - predviđa Michelle Ogundehin za vodeći dizajnerski portal Dezeen

Trendovi u 2019. sadržavati će izražene površine, skromne materijale „mekanog Skandija“ uz kapljicu senfa.

 

Dizajn je rijetko smješten u vakuum, a izričaj stila je uvijek odgovor na  trenutne događaje u svijetu. Stoga se bilo kakvo ozbiljnije predviđanje trenda mora bazirati na rigoroznom pregledu trenutnog kulturološkog konteksta.

 

Snaga našeg okruženja utječe na naše blagostanje, a pozicija doma kao prostora za obnovu i nadopunu postaje još mnogo važnijom. Dom reflektira naš osobni izričaj, povlačenje i introspektivnost . On mora dozvoliti potražnju za autentičnosti, osobnim priznanjem koje započinje pitanjem: kakvu promjenu mogu učiniti, a koja će pozitivno djelovati na moj život, obitelj i posao, ali i na zajednicu općenito?

 

Blagostanje postaje dom

 

Sa visoko razvijenim osjećajem osobne odgovornosti dolazi do eksponencijalnog rasta blagostanja. Manje vođeni egzotičnim spa i joga odmorima za poneke, a više sve dostupnim i povoljnim načinima na koje možemo mijenjati svakodnevicu; blagostanje postaje domom na dva način.

 

Prvo, znanstvene studije neprestano potvrđuju kako se nedostatak sna negativno reflektira na naše tijelo, zdravlje i sreću, te će poslovanje vezan uz spavanje značajno porasti. Privatna zona u kući prerasti će u novi fokus, a ambijetalna redukcija zvuka zauzeti će vrh rasporeda.

 

Kao drugo, kako zagađenje postaje sve važnijom temom, brandovi boja koje reduciraju zagađenje, bakterije  i prljavštinu postati će vrlo traženima. Također ćemo posvećivati više pažnje upotrebi bilja koje pročišćuju zrak, kako unutarnji tako i onaj vanjski. Popularnost kućnog bilja iz 2018. godine nastavlja se i u ovoj godini, s naglaskom na pozitivan utjecaj na zdravlje, koji dolazi ispred onog estetskog.

 

Vrtlarenje će biti orijentirano na korisno, a ne isključivo ornamentalno. Na poslijetku rasti će pularnost svih zelenih nijansi.

 

Rast tekstura  i taktilnosti

 

Blagostanje znači mnogo više od boje stana i zelenila.

 

U ovo digitalno doba, kao fizička, osjetljiva bića imamo primarnu potrebu okružiti se površinama koje pobuđuju naše osjetilo dodira. Taktilna stimulacija zagrljajem ili maženje ljubimca, oslobađa oksitocin, hormon ljubavi te umanjuje razinu kortizola, reducirajući anksioznost i stres.

 

Povećana taktilnost kod kuće nije tek površna predodžba, posebno kako su naši radni dani povezani sa super glatkim zaslonima naših mobitela, tableta i računala. Dakle, potreba za ponovnim povezivanjem putem dodira nikada nije bila važnija za naše kolektivno zdravlje.

 

Zato dolazi do izostavljanja digitalno tiskanih tkanina u korist pravog veza, debelih vunenih buklea, posteljine i svih ostalih isprepletenih tekstura. Razmišljat ćete i o brušenim zidnim oblogama, oslikavanju zidova i papiru od na dodir osjetljivog pluta ili bambusa.

 

Osim toga, sjajni lakovi koji prekriivaju površine materijala nestati će  i biti zamijenjeni završecima poput mjeda, lako obradivim šperpločama ili Shou Sugi Ban japanske umjetnosti obrade drva otpornog na sve vremenske uvjete. Biti će popularna i fina ugljena crna boja.

 

Mramor, kamen, keramika i porculan osobito kao ručni rad  nastavit će biti popularni jer su istovremeno prirodni, ali i taktilni.

 

Raste popularnost skromnih materijala

 

Ratan, juta, šperploča, sisal i konoplja, dosad percipirani kao skromni materijali, biti će korišteni od strane vodećih dizajnera. Drugim riječima, umjesto da ih se smatra pre skromnima da bi ih se smatralo lijepima, njihova tekstura, autentičnost i taktilnost ponovno će ih proslaviti.

 

Let prema poznatome

 

Reinterpretacija nostalgije će se vrlo vjerojatno pojaviti u tandemu.

 

Kako vidimo da ljudi počinju odbacivati instant modu i kulturu bacanja, klasični će komadi namještaja doživjeti reizdanje. Bilo da je riječ o dizajnerskom ili tradicionalnom vintage-u, ovi će komadi biti ažurirani siromašnim materijalima, dok ostavština u suradnji sa oznakama modnih marki doseže širu publiku. Kako plastika postaje izopćena, dogodit će se prilično očigledan povrat staromodnog stakla za skladištenje hrane i pića.

 

Sve ukazuje na to kako će se dogoditi povrat poznatome na sličan način kao i lani, krećući se prema baršunastim presvlakama  u retro tonovima breskve, blijedo ružičaste i pistacije. Potrošači će biti privučeni proizvodima. Materijalima i završnim obradama koje projiciraju osjećaj bliske prepoznatljivosti i jednostavnosti.

 

Što znači da svaki brand, poslovanje ili organizacija koja želi uspjeti u ovim post-istinitim vremenima mora biti visoko odgovorna prema potrošačima i imati vidljiv duboko utkan integritet. U suprotnom promijene će doći iznutra (od strane vlastitih zaposlenika) ili  eksterno od strane kupac  koji će svjesno trošiti drugdje jer ulažu u  brandove kojima vjeruju.

 

Mekani Scandi postaje veliki trend

 

Kada zajedno podvučemo sve ove utjecaje- teksture, materijale, boje u nastajanju – to je osjećaj koji bi opisali kao „meki Scandi“.

 

Tamo gdje skandinavska hladnoća obično podrazumijeva besprijekorne savršene crne, bijele i drvene pozadine s mrljom stilizirane sive i dodatkom nekoliko ovčjih koža, ova se zavodljiva jednostavnost susreće sa taktilnošću, nesavršenošću i blijedim nijansama, postajući na taj način mnogo zanimljivijom , dostižnom i prijateljski nastrojenom.

 

Upotrebom konoplje za naše zavjese, plutom na zidovima te šperpločom, šibom i jutom za naš namještaj i završnu obradu, ostvarujemo ugodan život. Osjećaj je stvaran, a ne samo kreiran za kamere.

 

Boja godine? Dodatak začina!

 

U ovim kompleksnim vremenima gotovo je nemoguće predstaviti jednu nijansu kao simbol za sljedeću godinu.

 

Sjena koja dodaje toplinu svemu što dotaknete je pikantan i osebujan senf.

 

Stvar je u tome, možda iznenađujuće, da je ova duboka oker žuta tonski mirotvorac, koji prelazi liniju između pune boje (predstavnika kaosa u svijetu) i nežive neutralnosti (automatski zadane kao mirne žudnje za domom).

 

Ona dolazi s upozorenjem – senf zapravo ne čini nijansu, već se koristi za namjerno dodavanje okusa. Smatralo bi se to bojom nade, sve važnim poticajem da nas se kolektivno ispravi prije no bude prekasno.

Izvor: Dezeen

Publisher:
gradimozadar.hr