tr?id=1052675661447439&ev=PageView&noscript=1 Umjesto trave na Bečkim prugama sade žednjak

11 godina s Vama!

Umjesto trave na Bečkim prugama sade žednjak

Foto: © Manfred Helmer / Wiener Linien
Beč testira novu zelenu prugu

Bečka tramvajska mreža šesta je po veličini na svijetu. Kako bi tramvaji na vrijeme stizali na stanice, mrežu je potrebno kontrolirati i održavati. Stoga Grad Beč i bečko poduzeće za javni prijevoz Wiener Linien godišnje ulažu i po nekoliko milijuna eura u modernizaciju tramvajske infrastrukture.

 

Diljem Beča ove se godine provodi 30 projekata modernizacije tramvajskih pruga za što će biti utrošeno više od 37 milijuna era. Ukupno će se modernizirati 9.000 metara tramvajske mreže. Najveći projekt je onaj u glavnoj ulici u okrugu Simmering u kojoj će se modernizirati ukupno 1.400 metara pruge, a posebno je zanimljiva činjenica da će se ondje testirati nova takozvana „zelena“ pruga.

 

Umjesto trave sadit će se žednjak, koji je jednostavniji za održavanje i cjenovno povoljniji. Osim toga je otporniji na vanjske utjecaje, a ne mora se često ni zalijevati. Dijelovi pruge s tom biljkom testirat će se i evaluirati do kraja 2023. Ako rezultati budu zadovoljavajući, pruge će se od 2024. ozelenjivati žednjakom.

 

Bečka tramvajska mreža zasad raspolaže s više od osam kilometara „zelenih“ pruga. Kako je potvrdio direktor poduzeća Wiener Linien Günter Steinbauer, neprestano se radi na povećanju udjela ozelenjenih pruga. „Takve pruge ne obogaćuju samo optički sliku grada, nego djeluju i pozitivno na mikroklimu snižavajući temperaturu okoline.“

 

Bečko poduzeće za javni prijevoz, osim toga u fokus stavlja i održivost te razmatra sve mogućnosti za minimiziranje štetnih emisija CO2. Pri širenju i modernizaciji tramvajskih pruga koriste se električni građevinski strojevi te reciklirani beton.

 

Radovi na održavanju i modernizaciji tramvajskih pruga održavaju se tijekom ljetnih mjeseci odnosno školskih praznika kada je manje putnika. Prošle su godine tramvaji u Beču prešli ukupno 23,3 milijuna kilometara. Oko 172 kilometra duga tramvajska mreža jako je opterećena što iziskuje neprestanu modernizaciju.