ARHITEKTURA KAO INDUSTRIJSKI DIZAJN

Foto: Mark Miščević
U četvrtak 1. prosinca 2016., u 19 sati otvara se izložba autora prof. Ljubomira Miščevića u galeriji Modulor, Centra za kulturu Trešnjevka, Park Stara Trešnjevka 1, Zagreb. Izložba će ostati otvorena do 20. prosinca 2016.
Ovo je osma autorova izložba u petnaest godina suradnje s Galerijom Modulor. Nakon pet izložbi o održivoj i energetski učinkovitoj arhitekturi („Sunčana arhitektura“ 2001., „Arhitektura niskoenergetske i pasivne kuće“ 2006., „Arhitektura kao energana“2009. i „Energetski gotovo nulta arhitektura“ 2013.) te tri tematske izložbe („Drvena urbana arhitektura Zagreba“ 2002.,„Prostorne prepreke“2002. i„Arhitektura opeke“ 2007.), autor se ovoga puta bavi temom sinteze arhitekture i industrijskog dizajna. Kroz odabrane projekte i ostvarenja, počevši od urbane opreme, preko tipskih i predgotovljenih obiteljskih kuća različitih materijala i tehnologija gradnje, sve do inovacijskihi razvojnih projekata s naglaskom na održivosti, istražuje se i demistificira odnos arhitekture i tipske, kataloške ili serijske, odnosno industrijske proizvodnje.

ARHITEKTURA I INDUSTRIJSKI DIZAJN

Arhitektonska rješenja Ljubomira Miščevića jasno ukazuju na njegova temeljna opredjeljenja, a to su posvećenost procesima modernizacije i humanizacije prostornog oblikovanja sa čovjekom kao osnovnim polazištem u projektantskoj metodologiji. Pri tome se posebno ističe uvođenjem principa održivog i ekološki prihvatljivog dizajna u kreativni proces. Stoga se čini da je korištenje izraza dizajn u ovom slučaju sasvim primjereno, pogotovo ako definiramo pojam dizajn kao strateški proces rješavanja problema koji potiče inovacije,izgrađuje uspjeh u gospodarstvu i vodi prema većoj kvaliteti života pomoću inovativnih rješenja, ne samo u sferi funkcionalnog, nego i doživljajnog.

prof.mr.sc. Zlatko Kapetanović

SVEOBUHVATNI DIZAJNER I KULTURA INOVACIJE

Eskpertiza kolege Miščevića upućuje na brojne mogućnosti koje se otvaraju arhitekturi i dizajnu u metodološkom i projektnom povezivanju oko iste agende. K tome, njegovo iskustvo upućuje i na mogućnosti prepoznavanja kulture inovacije u području širem od svake pojedinačne discipline. Agenda za poticanje takve kulture svakako će biti orijentirana održivosti ljudske vrste u materijalnoj i simboličkoj sferi, održivosti pojedinca i društvene strukture.

prof.dr.sc. Feđa Vukić

PROSTORI KREACIJE U OKVIRIMA ODRŽIVE GRADNJE

Pasivna, niskoenergetska, zelena ili održiva kuća, pojmovi su koji sve više dominiraju medijima, ali i arhitekturom. Održiva gradnja nije samo deset centimetara stiropora više. Održivost podrazumijeva i činjenicu da kuća treba kroz više desetljeća zadovoljiti potrebe stanovnika. To znači i fleksibilan tlocrt koji će moći odgovoriti različitim potrebama i funkcijama. S druge pak strane uvijek prisutan izazov estetskog usklađivanja s novonaraslim tehnološkim zahtjevima čini arhitekturu jedinstvenom avanturom. Arhitekt Miščević svakim novim projektom dokazuje kako pravila održive gradnje ne znače sputavanje kreativnosti, nego, naprotiv, iznova se shvaćaju kao poticaj za drukčije i složenije interpretacije. 

Toni Bešlić, dipl.ing.arh.

Za više informacija obratite se: 091 3027 412, voditeljica galerije Saša Martinović Kunović

www.cekate.hr
Publisher:
gradimozadar.hr